fbpx

Palvelumuotoilun iltapäivästä uusia oppeja ja työkaluja kehittämiseen

Kirjoittanut Johanna Säynäjäkangas 22.3.2022

Qaswua toteutti 10.2.2022 Vapa-hankkeen osallistujille iltapäivätilaisuuden, jonka tavoitteena oli oivalluttaa osallistujia palvelumuotoilun mahdollisuuksiin kehittämisessä.

Vapa-hankkeen toteuttajana ja asiakkaanamme toimi Karelia-ammattikorkeakoulu, jonka tavoitteena oli tarjota hankkeen osallistujille perusymmärrys palvelumuotoilusta sekä antaa erilaisia vinkkejä ja työkaluja palvelumuotoilun hyödyntämiseen.

Suunnittelimme yhteistyössä asiakkaan kanssa kolmetuntisen tilaisuuden, jonka Qaswua toteutti virtuaalisesti Teamsin välityksellä. Tilaisuudessa oivallutimme osallistujia palvelumuotoilun mahdollisuuksiin seuraavien näkökulmien kautta:

Palvelumuotoilukoulutus toi uusia oppeja ja oivalluksia

Miksi tarvitsemme palvelumuotoilua?

Palvelumuotoilukoulutus toi uusia oppeja ja oivalluksia

Mitä palvelumuotoilu on?

Palvelumuotoilukoulutus toi uusia oppeja ja oivalluksia

Miten palvelumuotoilua tehdään käytännössä?

Palvelumuotoilukoulutus toi uusia oppeja ja oivalluksia

Mihin palvelumuotoilua voidaan hyödyntää?

Palvelumuotoilukoulutus toi uusia oppeja ja oivalluksia

Miten hyödyntää palvelumuotoilua kehittämisessä?

Osallistujat kokivat palvelumuotoilun iltapäivän erittäin onnistuneeksi ja antoivat siitä erinomaista palautetta:

Miten hyvin mielestäsi onnistuimme?

Ihanan energinen esitys ja tuhti tietopaketti palvelumuotoilusta.

Tosi virkistävä iltapäivä ja mielenkiinto pysyi yllä, vaikka oltiin etänä.

Tämän päivän anti on vietävissä käytäntöön omassa työssäni.

Erinomainen koulutus. Lämpimät kiitokset!

Asia avautui todella hyvin!

Meille tilaisuuden toteuttajina oli myös tärkeää kuulla, että tilaaja oli todella tyytyväinen toteutukseen ja koki yhteistyön kanssamme hyvin onnistuneeksi. Asiakkaamme yhteyshenkilö Anssi Kekkonen Karelia-ammattikorkeakoulusta tiivistikin osuvasti tilaisuuden hyödyllisyyden ja heidän kokemuksensa siitä:

Saimme tilaisuuden avulla välineitä hyvinvointialan liiketoiminnan kehittämiseen palvelumuotoilun keinoin. Myös hankehenkilöstön oman toiminnan kehittämiseen Sofian vetämä tilaisuus toi uusia eväitä. Voimme suositella energisiä ja positiivisia asiantuntijoita kaikille, jotka haluavat kehittää omaa toimintaansa tuloksekkaaksi ja asiakaslähtöiseksi.

Qaswualle tämä yhteistyö tarjosi mahtavan tilaisuuden päästä kertomaan palvelumuotoilusta sekä oivalluttamaan osallistujia sen hyödyntämisen mahdollisuuksiin – ja näin saamme taas uusia palvelumuotoilusta innostuneita toimijoita kehittämään entistä parempia ja asiakaslähtöisempiä palveluja.

Haluaisitko muidenkin lukevan kirjoituksen?

Mitä pidit kirjoituksesta?

Arvioiden keskiarvo 0 / 5. Arvioiden määrä 0

Ei vielä arvioita – anna äänesi ensimmäisenä!